loading...
آقای تبلیغ|تبلیغ رایگان|آگهی رایگان|تبلیغات اینترنتی
آقای تبلیغ بازدید : 28 پنجشنبه 03 مهر 1399 نظرات (0)

استفاده کروم سخت –  با استفاده از یک الکترولیت و فرایند رسوب است که در آن مواد معدنی جامد مانند سولفید، کاربیدها، نیتریدها، بردس، و … استفاده شده است. استفاده کروم سخت به دلیل خواصی چون مقاومت بالا در برابر سایش، سختی، شیمیایی و مقاومت در برابر حرارت بسیار گسترده کاربرد دارد. آبکاری کروم دارای خواص ذینتی بالا (حتی زمانی که گرم می شود لکه دار نمی شود و رنگ آن تغییر پیدا نمی کند). در آبکاری کروم ترکیبات گوگرد (که بسیار مضر برای بسیاری از پوشش های دیگر است) تحت تاثیر قرار نمی دهد.

 

استفاده کروم سخت

در صنعت، کروم برای کاهش اصطکاک، افزایش مقاومت در برابر سایش، بهبود مقاومت در برابر خوردگی استفاده می شود. این فرایند مقاومت به خوردگی فولاد را در برابر گاز افزایش می دهد (مقاومت در برابر پوسته پوسته شدن)، مقاومت در برابر خوردگی در محیط های مانند آب، آب دریا و اسید نیتریک را فراهم می کند.

 

استفاده کروم سخت

 

کروم در بسیاری از صنایع، مهندسی مکانیک، قطعات برای تجهیزات بخار قدرت، اتصالات آب- بخار، شیر آلات، اتصالات سوپاپ و قطعات ، برای پوشش در محیط های تهاجمی استفاده می شود. از این روند در مراکز سرویس دهی ماشین ها و تعمیر گاه ها ماشین برای رنگ بدنه ماشین و لایه پوشش در سطوح فلزی موتور سیکلت و سایر وسایل نیز استفاده می کنند. چنین پوشش نه تنها عملی است، بلکه دارای ظاهری زیبا می باشد، و به همین دلیل برای اهداف تزئینی و نیز برای بهبود خواص فلز استفاده کروم سخت رایج شده است. همچنین، با استفاده از آبکاری کروم سخت می توان پوشش های فلزی آینه با بازتاب بالا در اتصال دهنده، سخت افزار و قطعات از همه اشکال و اندازه های مختلف اعمال کرد

ترکیب شیمیایی:

اکسید کروم: ۱۵۰-۲۲۰ گرم / لیتر
افزودنی فعال ۳.۵:CR-A میلی لیتر / لیتر
افزودنی فعال ۱۵-۲۵:CR-B میلی لیتر / لیتر
وزن مخصوص ۱۵-۲۰:.
نوع آند: شامل ۶٪ -۸٪ قلع

آبکاری کروم را در درجه حرارت ۲۵-۴۵ ℃ کاتد ۲-۲۲ آمپر / دسی متر مربع تراکم جریان انجام می شود.

اصلاح محلول:
برای ۱ کیلوگرم اکسید کروم باید ۱۰ میلی لیتر CR-A و ۱۰۰ میلی لیتر CR-B اضافه کنید

مشخصات : این ترکیب شیمیایی دارای خواص پراکندگی خوب، می تواند چگالی بالا جریان کاتدی تا ۲۵-۲۸٪ به دست اورد، دارای غلظت کم از اکسید کروم. افزودنی به طور خودکار محتوای اسید سولفوریک را تنظیم ، محلول الکترولیت پایدار حفظ می کند، آسان برای استفاده ، توانایی آبکاری کروم در دمای محیط را فراهم می کند.

ترکیب شیمیایی:

MCR-3001 نمک سه ظرفیتی کروم: ۲۵۰ گرم / لیتر
MCR-3000 نمک سه ظرفیتی کروم ۱۵۰: گرم / لیتر
MCR-3002 تثبیت کننده ۷۰-۹۰: میلی لیتر / لیتر
MCR-3003مکمل ۳-۶: میلی لیتر / لیتر
MCR-3004 معرف اضافی ۱/۴: میلی لیتر / لیتر

آبکاری کروم را در دمای ۲۵-۳۵ ℃ چگالی جریان در کاتد ۱۲-۲۲ آمپر/ دسی متر مربع، و pH 2.5-3.5 انجام می شود. هم زدن با هوا – فیلتر کردن محلول الکترولیت و تهویه گاز مورد نیاز است. نسبت فضای آند / کاتد ۱.۵-۲.۰: ۱ است.

مشخصات: پوشش سازگار با محیط زیست ؛ نمک کروم شش ظرفیتی سمی استفاده نمی کند، و فن آوری مربوط سازگار با محیط زیست آسیب نمی رساند. در نتیجه، هزینه کم تصفیه پساب صنعتی کروم به دست می آید. علاوه بر این، استفاده از آند ساخته شده از گرافیت انتشار مواد مضر را کاهش می دهد.

پوشش رنگ سفید براق.

قطع برق ناگهانی تجهیزات خط هیچ تاثیر منفی بر روی ظاهر پوشش بر جا نمی گذارد.

MCR-3500 نمک سه ظرفیتی کروم ۲۷۵ : گرم / لیتر
MCR-3501 نمک سه ظرفیتی کروم ۱۵۰ : گرم / لیتر
MCR-3502 تثبیت کننده ۷۰-۹۰ : میلی لیتر / لیتر
MCR-3503 مکمل فعال ۳-۶: میلی لیتر/ لیتر
MCR-3506 رنگدانه رنگ آمیزی ۱۰: میلی لیتر /لیتر
MCR-3507 پخش کننده ۲۰: میلی لیتر / لیتر

آبکاری کروم را در دمای ۲۵-۳۵ ℃ چگالی جریان در کاتد ۱۰-۲۲A / دسی متر مربع، و pH 2.5-3.5 انجام می شود. هم زدن با هوا – فیلتر کردن محلول الکترولیت و تهویه گاز مورد نیاز است. نسبت فضای آند / کاتد ۱.۵-۲.۰: ۱ است.

مشخصات: پوشش سازگار با محیط زیست ؛ نمک کروم شش ظرفیتی سمی استفاده نمی کند، و فن آوری مربوط سازگار با محیط زیست آسیب نمی رساند. در نتیجه، هزینه کم تصفیه پساب صنعتی کروم به دست می آید. علاوه بر این، استفاده از آند ساخته شده از گرافیت انتشار مواد مضر را کاهش می دهد.

پوشش رنگ سیاه مایل به آبی با ته رنگ، مانند یک پوشش قلع و کبالت.

قطع برق ناگهانی تجهیزات خط هیچ تاثیر منفی بر روی ظاهر پوشش بر جا نمی گذارد.

 

ترکیب شیمیایی:

اکسید کروم۱۸۰-۲۴۰: گرم / لیتر
اسید سولفوریک۱.۸-۳.۴: گرم / لیتر
افزودنی فعال: CR-203A 25-30 میلی لیتر / لیتر
کروم سه ظرفیتی ۳.۱: گرم / لیتر

آبکاری کروم را در یک درجه حرارت در ۵۵-۶۵ ℃ کاتد ۴۰-۹۰ آمپر / دسی متر مربع ، تراکم جریان انجام می شود . نسبت فضای آند / کاتد ۲-۳: ۱ است.

اصلاح محلول :
افزودنی فعال :CR-203B 7/8 میلی لیتر / KAH

مشخصات: پوشش روشن مقاوم در برابر خوردگی از ضخامت یکنواخت با چسبندگی خوب . اجزای محلول شیمیایی به سطح وان آبکاری آسیب نمی رسانند. سرعت رسوب بالا دو برابر در مقایسه با پردازش کرومات معمولی. حضور مهار کننده محیط عامل را بهبود می بخشد ، مصرف اکسید کروم را کاهش می دهد.
آقای تبلیغ بازدید : 31 پنجشنبه 03 مهر 1399 نظرات (0)

یک کانکس فروشگاهی معمولاً برای پاسخگویی به تمام نیازهای یک فروشگاه سیار طراحی شده است. کانکس‌های فروشگاهی این امکان را دارند که بطور موقت در محلی نصب شوند و در صورت پایین بودن راندمان فروش، به مکان دیگری برای ایجاد یک فروشگاه جدید منتقل شوند. از کانکس‌های فروشگاهی میتوان برای فروش و ارائه محصولات مختلف در هر مکانی استفاده کرد، اما تجربه نشان داده است استفاده از این کانکس‌ها برای موارد خاصی بازدهی بیشتری خواهد داشت. در این مطلب قصد داریم شما را با کاربردهای کانکس‌های فروشگاهی و ویژگی‌های یک کانکس فروشگاهی مناسب آشنا کنیم.

کانکس فروشگاهی چیست؟

کانکس فروشگاهی یکی از انواع کانکس است که به صورت پیش‌ساخته یا مونتاژ در محل، به مشتری ارائه می‌شود. کانکس فروشگاهی در واقع یک مغازه سیار یا کیوسک با کاربری یک فروشگاه کوچک، جهت عرضه و فروش محصولات مختلفی است که در مکان‌های مختلف شهری نصب می‌گردد.

این کانکس‌ها در هر جایی ممکن است وجود داشته باشد و گاها از آن با نام دکه نیز یاد می شود. از معروف ترین این نوع کانکس‌های فروشگاهی شهری میتوان به دکه روزنامه فروشی اشاره کرد. کانکس‌های فروشگاهی از متریال مختلفی ساخته می‌شوند و معمولا بنابر محصولی که  قرار است در آنها ارائه شود، دارای امکانات و تجهیزات مختلفی هستند.

کاربردهای کانکس فروشگاهی

کانکس فروشگاهی در شهرهای تازه تاسیس، شهرک های صنعتی و دانشگاهی و ادارات دولتی، پارک های بزرگ و مناطق تفریحی قابل استفاده است. گذرگاه های عابر پیاده و کلیه مکان هایی که امکان دسترسی به مغازه در آنها وجود ندارد، میتواند محل خوبی برای استقرار یک کانکس فروشگاهی باشد.

به دلیل قابل حمل بودن کانکس‌های فروشگاهی، میتوان از انها در جهت عرضه محصولات در بازارهایی که بصورت فصلی وجود دارند استفاده کرد. همچنین زمانی که به هر دلیلی امکان ساخت و ساز به صورت سنتی میسر نمی‌باشد، نیاز به سازه ای آماده مانند کانکس های فروشگاهی بیش از پیش احساس می شود. موارد استفاده از کانکس فروشگاهی می‌تواند شامل:

  • عرضه میوه  و تربار
  • روزنامه فروشی
  • گل فروشی
  • غرفه‌ی نمایشگاه موقت
  • فست فود یا کافی شاپ
  • بوفه
  • بستنی فروشی
  • کانکس مغازه‌ای
  • رستوران سیار

۱۲ ویژگی کانکس فروشگاهی مناسب

کانکس‌های فروشگاهی در مدل‌های مختلفی به بازار عرصه می‌شود. این کانکس با توجه به کسب و کاری که قرار است در آن انجام شود، باید دارای ویژگی‌ها و امکانات مناسبی باشد. به نظر شما ویژگی‌های یک کانکس فروشگاهی مناسب چیست؟ با ما همراه باشید تا نگاهی به مهم‌ترین ویژگی‌های یک کانکس فروشگاهی مناسب و امکاناتی که می‌توانند داشته باشند بیاندازیم.

۱- کانکس فروشگاهی باید ابعاد مناسبی داشته باشد

کانکس‌های فروشگاهی باید دارای فضای کافی برای ارائه محصولات باشد. از این رو ابعاد کانکس فروشگاهی میتواند ویژگی مهمی باشد که باید به آن توجه کرد. اندازه استاندارد کانکس فروشگاهی چیزی حدود ۱۹.۸ متر مربع (عرض ۳.۳ متر و طول ۶ متر) است. البته بنابر نیاز و درخواست مشتری میتوان این ابعاد را تغییر داد. ارتفاع کانکس فروشگاهی بستگی به شغل مورد نظر دارد ولی بهتر است ارتفاع آن تا حدی باشد که بتوان به راحتی در آن فعالیت کرد. البته باید گفت در ساخت کانکس فروشگاهی محدودیتی برای ابعاد وجود ندارد، اما به هرحال با توجه به نوع کاربرد مورد نظر، باید ابعاد لازم برای کانکس را در نظر گرفت.

۲- دیواره کانکس باید ضد حریق باشد

دیواره‌های داخلی کانکس باید در برابر آتش‌سوزی و هم چنین هر گونه ضربه و فشار، مقاومت لازم را داشته باشد. ساندویچ پانل‌های ضد حریق می‌توانند بهترین گزینه برای ساخت این کانکس‌ها باشند. بنابراین استفاده از ساندویچ پانل‌های دیواری ساخته شده از پشم سنگ یا پلی یورتان با رنک آتش سوزی A یا B میتواند یکی از ویژگی‌های یک کانکس فروشگاهی مناسب و با کیفیت باشد.

۳- دیواره بیرونی کانکس باید در برابر مواد شیمیایی، رطوبت و حشرات مقاوم باشد

دیواره بیرونی کانکس فروشگاهی مرغوب باید از موادی ساخته شده باشد که در برابر مواد شیمیایی، حشرات موذی و زنگ‌زدگی مقاومت بالایی داشته باشد. کانکس‌های فروشگاهی معمولا در فضای شلوغ و سرباز مستقر می‌شوند، از این رو توجه به این نکته میتواند اهمیت زیادی داشته باشد. باز هم باید بگوییم ساندویچ پانل دیواری بهترین گزینه برای ساخت یک کانکس فروشگاهی است. پوشش این پانل‌ها معمولا از آلوزینک یا ورق گالوانیزه رنگ شده است که مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی و رطوبت دارد. نمای سایدینگ و کامپوزیت نیز در ساخت کانکس فروشگاهی استفاده میشود. همچنین دیوار پوش‌های کانکس‌های فروشگاهی را می توان از پی وی سی روکش دار ساخت.

۴- کانکس فروشگاهی باید دارای تجهیزات امنیتی ‌باشد

یک کانکس فروشگاهی در مواقعی ممکن است تعطیل شود و قطعا نمی‌تواند بیست و چهار ساعته باز باشد. بنابراین درست مانند یک مغازه سنتی نیاز به تجهیزات امنیتی دارد. برای این منظور میتوان از درب های ضد سرقت و یا کرکره های برقی در ساخت یک کانکس فروشگاهی استفاده نمود. در غیر این صورت حتما باید دارای سیستم حفاظ آهنی باشد و یک حفاظ آکاردئونی برای امنیت فروشگاه ضروری است. همچنین می‌توان از دوربین مدار بسته برای این کانکس‌ها استفاده کرد.

۵- کانکس فروشگاهی باید دارای قفسه و ویترین باشد

یک کانکس فروشگاهی مناسب برای فروش محصولات مختلف، باید امکاناتی نظیر قفسه، کابینت و ویترین باشد. قطعا شما نیاز به محلی برای نگهداری و ارائه محصولات دارید و نمی‌توانید آنها را روی هم انباشته کنید. اگر چه این مطلب شاید در ظاهر چندان اهمیت نداشته باشد، اما وجود قفسه بندی مناسب در داخل یک کانکس فروشگاهی از مهم‌ترین ملزومات آن است.

۶- یخچال فروشگاهی برای کانکس‌ فروشگاهی

اگر محصول شما نیاز به نگهداری در دمای پایین دارد، کانکس فروشگاهی مناسب برای شما باید دارای یک یخچال فروشگاهی باشد. از این کانکس‌ها برای فروش بستنی، ساندویچ و مواد غذایی فاسد شدنی استفاده می‌شود، شما باید در هنگام خرید به این نکته توجه کنید.

۷- کانکس فروشگاهی باید دارای سیستم تهویه هوا باشد

از کانکس‌های فروشگاهی میتوان برای تهیه و فروش فست فود و غذاهای خیابانی استفاده کرد. بنابراین این کانکس‌ها باید دارای سیستم تهویه هوا و تجهیزاتی مثل هود باشد.

۸- سیستمهای گرمایـشـی و سرمایشی

داشتن سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و در نظر گرفتن تمهیداتی برای اجرای این سیستم‌ها، مسئله‌ای است که باید در زمان طراحی یک کانکس فروشگاهی در نظر گرفته شود. نور تاب‌ها، جایی برای کولر، مخزن آب و بخاری از مواردی است که یک کانکس فروشگاهی باید به آنها مجهز باشد.

۹- درب و پنجره کانکس فروشگاهی

از انواع دربهای یو پی وی سی و آلومینیومی برای ساخت درب کانکس فروشگاهی استفاده می‌شود. در ساخت کانکس فروشگاهی می‌توان درب ورودی را از شیشه‌های سکوریت که بصورت لولایی و یا کشویی باز می‌شوند، انتخاب نمود. در مقایسه با شیشه خام با ضخامت‌های یکسان، شیشه سکوریت در مقابل شکستگی مقاومت بیشتری دارد و در مقابل تغییرات دمایی بسیار مقاوم است.
کانکس فروشگاه محلی برای عرضه محصولات است، بنابراین پنجره‌های کانکس باید به گونه‌ای طراحی شود که در آن تمام اجناسی که قرار است در این فروشگاه پیش ساخته به نمایش و فروش گذاشته شود، به خوبی قابل رویت باشد.

۱۰- سرویس آشپزخانه برای کانکس فروشگاهی رستورانی

برای کانکس‌های رستورانی و تهیه و عرضه فست فود، داشتن سرویس آشپزخانه و تجهیزاتی مثل اجاق گاز، سینک، یخچال، مخزن ذخیره آب و کابینت جز ضروریات یک کانکس فروشگاهی است. هر خریدار با توجه به نیاز و کاربری خود میتواند اقدام به تجهیز کانکس ‌کند.

۱۱- کانکس فروشگاهی باید نمای ظاهری زیبایی داشته باشد

یک کانکس فروشگاهی معمولا در محیط شهری بکار گرفته می‌شود و در معرض دید افراد زیادی است. بنابراین طراحی و نمای خارجی این کانکس‌ها باید زیبا و چشم نواز طراحی شود که به زیبایی محیط شهری بیفزاید. بنابراین نمای ظاهری کانکس فروشگاهی از اهمیت زیادی بر خوردار است.

۱۲- تاسیسات سیم کشی و روشنایی

در یک کانکس فروشگاهی مناسب، سیم کشی و برق رسانی کانکس باید توسط داکت و بصورت روکار انجام شود تا از خطرات احتمالی اجتناب شود. همچنین روشنایی مناسب کانکس در داخل و خارج از آن میتواند اهمیت زیادی داشته باشد.

سخن پایانی

انتخاب کانکس فروشگاهی مناسب برای هر کسب و کاری، یکی از مواردی است که باید در آن دقت زیادی کرد. در این مقاله ما سعی کردیم امکانات و ویژگی‌های یک کانکس فروشگاهی مناسب را بیان کنیم، با این حال همیشه نکات ریز و درشت فراوانی وجود دارد که هنگام خرید کانکس باید مد نظر قرار گیرند.

در صورتی که قصد خرید یک کانکس فروشگاهی را دارید، می‌توانید با مشاوران تیم اسکان سپهر ارتباط برقرار کرده و از راهنمایی و مشاوره‌ی آنان بهره‌مند شوید. گروه کارن با در اختیار داشتن دانش افراد متخصص و همچنین سال‌ها تجربه در زمینه تولید کانکس و متریال مورد نیاز برای ساخت کانکس‌های با کیفیت، آماده ارائه هرگونه خدمات طراحی، تولید و اجرای کانکس‌های فروشگاهی برای مشتریان گرامی است.

آقای تبلیغ بازدید : 22 پنجشنبه 06 شهریور 1399 نظرات (0)

لوله فالکون 15 سی سی و 50 سی سی : لوله فالکون به صورت ته مخروطی دارای رنج گسترده ای از کارایی در آزمایشگاه‏های برای نگهداری در سانترفیوژ در دور بالا می باشند.

این لوله‌ها از پلی‌پروپیلن شفاف ساخته شده‌ است. لوله‌های مدرج مخروطی‌شکل در سایز های مختلف ارائه می گردند.

 لوله های فالکون

این لوله‌ها از پلی‌پروپیلن شفاف ساخته شده‌اند و انتهای آنها مخروطی‌ شکل است. لوله‌های مدرج مخروطی‌ شکل با ظرفیت‌های ۱۵ میلی‌لیتر جهت نگهداری نمونه و نیز استفاده در دستگاه سانتریفوژ تا نیروی (۶۵۰۰g (RCF طراحی شده‌ است و قابل اتوکلاو و فریز کردن هستند. درب این لوله‌ها از نوع پیچی می باشد. لوله‌های مخروطی شکل در برابر اکثر اسیدها و مواد شیمیایی رایج در آزمایشگاه‌ها مقاوم می باشند. همچنین این لوله ها در رک نگهدارنده لوله مخروطی (۲۵ خانه) نیز ارائه می شوند . این رک‌ها را می توان در تعداد بالا به یکدیگر متصل کرد. جهت تسهیل در تفکیک لوله‌ها این رک‌ها در رنگ های مختلف ارائه می گردند.

سایر مشخصات :

لوله های سانتریفیوژ در سایزهای ۱۵ ,۵۰ سی سی می باشد
قابلیت قرار گرفتن در ماکزیمم دمای ۱۲۰درجه سانتیگراد و مینیمم -۸۰ درجه سانتی گرا می باشد
استریل dnase & rnse free  است.
ارسال به سراسر کشور لوله فالکون 15 سی سی و 50 سی سی

 

مشخصات فنی سانتریفیوژ لوله فالکون ۸ شاخه ویژه لوله های ۵۰ سی سی

– دستگاه دارای نشان استاندارد ملی ایمنی ۲۰-۴۲۳۲ از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران می باشد.
– دارای صفحه نمایشگر L.C.D بزرگ بوده و فرامین داده شده را نمایش می دهد.
– مجهز به برد دیجیتالی میکرو کنترولر می باشد .
– گنجایش ۸ لوله آزمایش فالکون را دارد و از ۴ بوکت دو خانه ای تشکیل شده است .
– دارای سیستم Unbalance بوده و به محضی اشکال در سیستم چرخشی ، دستگاه را خاموش می نماید و پیغام مربوطه روی صفحه نمایش ظاهر می شود .
– دارای موتور پر قدرت خارجی که در مدت کوتاه سرعت را به دور مطلوب می رساند.
– حداکثر سرعت تعریف شده برای دستگاه ۴۰۰۰ دور در دقیقه می باشد .
– دارای یک سال گارانتی
– ابعاد دستگاه ۴۷ × ۴۷ × ۴۱ سانتیمتر

 

شرکت ویرازطب ارسال کننده فالکون آزمایشگاهی در طرح ها و رنگ های متفاوت آماده همکاری با کلیه ی ارگان ها ، برای ارسال سفارش لطفا با ما تماس بگیرید.

آقای تبلیغ بازدید : 34 پنجشنبه 17 بهمن 1398 نظرات (1)

مزایای نرده حفاظ فرفورژه

امروژه از فرفورژه در ساخت حفاظ پنجره و درب منازل در انواع حفاظ پله گرد، نرده پله صاف، حصارهای نمای ساختمان، سقف های کاذب، دکوراسیون داخلی و چندین کاربرد دیگر استفاده می شود.

مزایای نرده حفاظ فرفورژه

در شرکت قائم حفاظ نرده فرفورژه و گل نرده های فلزی مختلفی که به بازار عرضه می شوند، از مواد اولیه با کیفیت و مستحکم ساخته شده اند که از مقاومت قابل توجهی در برابر هر نوع تغییرات محیطی مانند آفتاب و یا بارندگی، برخوردار هستند.

حفاظ های فرفورژه برای پنجره یا درب بعضی ساختمان ها که در آن افراد زیادی زندگی میکنند و یا در رفت و آمد هستند مانند  هتل ها و مراکز تفریحی باید طراحی آن ها به صورت خاص باشد و در برابر آتش سوزی مقاومت باشد.

حفاظ های فرفورژه درب های ضد سرقت مانند نرده حفاظ آکاردئونی آکاردئونی باید محکم و غیر قابل عبور باشند.

از مزایای دیگر حفاظ فرفورژه می توان به استحکام بالای آن اشاره کرد. این نوع حفاظ قابل رنگ کاری بوده و می توانید با رنگ دکوراسیون، درب و یا پنجره ساختمان خود ست کرده و با نمای ساختمان ادغام کنید.
فرفورژه در مدل های مختلفی تولید می شود که عموما طرح های کلاسیک و فانتزی بیشتر مورد پسند مشتریان قرار میگیرد.
سبک تولید فرفورژه در سال های اخیر با تغییرات بسیار زیادی به همراه بوده بطوری که سبک جدیدی در تولید نرده حفاظ فرفورژه بوجود آمده که از مزایای بسیاری نسبت به نسل قبل خود دارد.
قرینه بودن مدل ها، دقت بسیار زیاد در تولید طرح ها، سطح مسطح و ایجاد نقش های ظریف تر از مزایای مهم فرفورژه جدید می باشد.

آهن فرفورژه یکی از با دوام ترین مواد موجود است. این بدان معناست که دیگر لازم نیست نگران تخریب حفاظ خود باشید. اگر یک اندام درخت هنگام طوفان شدید بر روی آن سقوط کند ، احتمالاً حفاظ شما هیچ آسیبی نبیند. اگر با یک ماشین چمن زنی به حفاظ آهن فرفورژه خود ضربه بزنید ، احتمالاً مجبور هستید که ماشین چمن زنی را  تعمیر کنید.

آقای تبلیغ بازدید : 37 شنبه 12 بهمن 1398 نظرات (0)

شرکت اسکان سپهر در این مقاله به پاسخ این سوال " کانتینر چیست؟ و چه ویژگی هایی دارد؟! " پرداخته است.

کانتینر به فضاهای بزرگی که قابل بارگیری و قابل حمل باشند می گویند.معمولا کانتینرها به صورت یک باکس فلزی بزرگ است که در برخی مواقع نسبت به امکاناتی که به آن اضافه می شود به آن کانکس نیز می گویند.

به کمک کانتینر می‌توان بارهایی با حجم بسیار زیاد را در مسافت های طولانی به هر نقطه از دنیا انتقال داد. این کار ایمن ترین روش برای حمل و نقل کالا و بار و رساندن آن بدون ذره ای آسیب به مقصد می باشد.

 

واحدهای کانتینر جزء اساسی ترین بخش صنعت حمل و نقل و تجارت است. این ظروف حمل و نقل سازه هایی هستند که انواع مختلفی از کالاها که نیاز به حمل و نقل از یک نقطه از جهان به بخش دیگری دارند را ذخیره می کنند. جعبه ای متحرک که با حمل بار بسیار زیاد سفرهای طولانی که انجام می دهد و از بار شما محافظت می کند و اطمینان می دهد که آنها را در مقصد و سالم به شما تحویل می دهد.

به همین ترتیب بسته به نوع کالایی که ارسال می شود یا خدمات ویژه ای که از آنها استفاده می شود، ممکن است ابعاد، ساختار ، مصالح، ساخت و سازها و غیره در واحدهای کانتینر متفاوت باشد. حمل بار از رایج ترین کاربرد کانتینر حمل و نقل می باشد.

همچنین از کانتینر می توان به عنوان انبار نیز استفاده کرد.

ویژگی های کانتینر

کانتینرها مجهر به سیستم ضد سرقت نیز هستند.

کانتینر نگهدارنده مواد خشک

کانتینرهای حمل و نقل در ابعاد مختلف توسط ISO استاندارد شده است. این کانتینرها برای حمل مواد خشک استفاده می شوند و در ابعاد 20 ft و40 ft و 10 ft ساخته می شوند.

استحکام بالا

کانتینرها با توجه به مصالحی که در ساخت آن استفاده می‌شود بسته به نوع کاربرد آن از مقاومت و استحکام بالایی برخوردارند.

بارگیری و تحویل آسان بار

کانتینرها به گونه ای طراحی شده اند که در مسیر حمل بار از  محل بارگیری تا مقصد کمترین توقف وجود داشته باشد، و در نهایت بار مستقیم و بدون هیچ گونه دخل و تصرفی از محل تولید به دست مشتری برسد.

مانع از نفوذ رطوبت

یکی دیگر از مهمترین ویژگی های کانتینر این است که از ورود رطوبت به داخل فضای کانتینر جلوگیری می کند که این یک مزیت بسیار مهم است و امکان بارگیری و حمل و نقل دریایی را برای مشتریان فراهم می کند.

نکاتی که باید در خرید کانتینر به آن توجه کرد

اندازه

اندازه کانتینر باید متناسب با کالایی باشد که در آن قرار می گیرد. همچنین می توانید کانتینر خود را در اندازه های زیر به شرکت اسکان سپهر سفارش دهید:

  • کانتینر ۱۰ فوت
  • کانتینر ۲۰ فوت
  • کانتینر ۳۰ فوت
  • کانتینر ۴۰ فوت

دما

هنگام سفارش دقت کنید که کانتینر شما سیستم خنک کننده، تهویه هوا و همچنین سیستم گرمایشی داشته باشد.

هزینه

 

در دنیای امروزحمل و نقل بار، با روی کار آمدن کانتینر تا حدود زیادی با کاهش چشمگیر هزینه‌ها در بخش بسته بندی، بارگیری و دسته آخر تخلیه محموله مواجه هستیم.

آقای تبلیغ بازدید : 35 دوشنبه 02 دی 1398 نظرات (0)

شرکت رنگ Pantone با این عنوان که ” رنگ سال 2020 مطرح شد” اعلام کرد که رنگ سال 2020 PANTONE 19-4052 Classic Blue است، طیفی از رنگ آبی نیلی که احساس آرامش بخش و اعتماد به نفس را القا می کند.

رنگ نیلی، غروب آسمان، آبهای آرام یا یک ظرف پر از بلوبری را در خاطر ما می آورد.

پنتون احساس می کند که رنگ آبی نیلی، قابلیت اطمینان، اعتماد به نفس، اعتبار و ثبات را نمایان می کند. وی همچنین خاطرنشان کرد: رنگ آبی عمیق با آسمان در هنگام غروب مطابقت دارد، یک دلیل مناسب است برای این که بفهمیم چرا این رنگ می تواند برای افراد بسیاری مناسب باشد.

ما در زمانی زندگی می کنیم که به اعتماد، ایمان و اعتماد به نفس نیاز دارد. همه ما این آسمان آبی را می بینیم و می توانیم با آن ارتباط  برقرار کنیم، و این قابل دسترس ترین راهیست که می توان از آن بهره برد.

این رنگ برای هر چهار فصل مناسب است و البته برای همه افراد می تواند به کار گرفته شود.

علاوه بر این ، رنگ نیلی را میتوان از گیاهان طبیعی به دست آورد و از آن استفاده کرد.

در ادامه به تاریخچه شرکت پنتون می پردازیم.

شرکت Pantone و انتخاب رنگ سال را 20 سال پیش در سال 1999 آغاز کرد.

روند انتخاب Pantone Color of Year نیاز به توجه اندیشمندانه و تحلیل روند دارد. برای رسیدن به انتخاب هر ساله، کارشناسان رنگ پنتون درشرکت رنگ Pantone دنیا را جستجو می کنند تا به دنبال تأثیرات رنگ جدید باشند.

این انتخاب می تواند تحت تاثیرعواملی مانند صنعت سرگرمی و فیلم های تولیدی، مجموعه های هنری مسافرتی و هنرمندان جدید، مد و لباس، کلیه زمینه های طراحی، مقصد مسافرتی محبوب و همچنین شیوه های زندگی جدید، سبک های بازی و شرایط اقتصادی و اجتماعی باشد.

تاثیر پذیری ممکن است ناشی از فن آوری های جدید، مواد، بافت ها و جلوه هایی باشد که رنگ را تحت تأثیر قرار می دهد، سیستم عامل های مربوط به رسانه های اجتماعی و حتی رویدادهای ورزشی آینده که توجه جهانی را به خود جلب می کند.

شرکت رنگ Pantone یک واحد تجاری در Pantone دارد که رنگ های برتر سال را معرفی می کند. اصول روانشناسی رنگ را پیش بینی می کند و به شرکت ها در زمینه رنگ برای هویت بصری محصول و برند معرفی و مشاوره می دهد.

از طریق پیش بینی ویژگی های هر فصل، روانشناسی رنگ و مشاوره در زمینه رنگ ، شرکت رنگ Pantone با برند های جهانی همکاری می کند تا در استراتژی طراحی خود به طور موثر از قدرت، روانشناسی و رنگ شناسی استفاده کند.

آقای تبلیغ بازدید : 31 پنجشنبه 21 آذر 1398 نظرات (0)

یک سوم زنان حداقل ۲ بار در هفته فراموش می‌کنند قبل از خواب آرایش خود را پاک کنند. شاید مضرات خوابیدن با آرایش در جوانی خود را روی پوست نشان ندهد اما در میانسالی زنانی که در جوانی چنین عادتی داشته‌اند، پوستی به نسبت چروکیده‌ تر از همسالان خود خواهند داشت.

کافی است یک ماه بدون پاک کردن آرایش بخوابید تا پوستتان ۱۰ سال پیرتر به نظر برسد. خیلی‌ از خانم‌ها می‌پرسند مگر آرایش با پوست چه می‌کند؟
برخی خانم‌ها در طول روز ریمل می‌زنند و گاهی قبل از خواب آن را پاک نمی‌کنند. این کار چقدر برای مژه آسیب‌زننده است؟
ریمل‌های ضدآب باعث بروز کشش در ریشه مژه شده و می‌توانند باعث ریزش مژه و کم‌پشتی آن شوند. حتی اگر ریمل ضدآب هم نباشد، تماس مژه با بالش یا مالیدن چشم باعث تضعیف ریشه مژه و در درازمدت باعث ریزش آن خواهد شد.

مضرات خوابیدن با آرایش چشم

خوابیدن با خط چشم، احتمال عفونت چشم را بالا می‌برد. به هر حال ممکن است در طول شب خانم چشمش را بمالد و این ترکیب وارد چشم شود و دور پلک ایجاد حساسیت کند.

مضرات خوابیدن با آرایش صورت


بهتر است قبل از خواب کرم‌پودر و تمام کرم‌های آرایشی حتی ضدآفتاب یا رژ لب با توجه به جنس پوست، با آب و صابون یا شیرپاک‌کن پاک شود تا منافذ پوست باز شود و امکان تنفس پوستی وجود داشته باشد. حداکثر می‌توان یک کرم‌ مرطوب‌کننده یا کرم شب یا کرم دور چشم ملایم مصرف کرد.

اگر منافذ پوستی بسته بماند چه اتفاقی می‌افتد؟
چربی و عرق ترشح شده نمی‌تواند از منافذ خارج ‌شود و فشار ناشی از خروج آنها باعث باز شدن منافذ می‌شود و روزنه‌های باز به‌تدریج باعث چروکیدگی پوست می‌شوند. از سوی دیگر، وقتی پوست شسته نمی‌شود، آلودگی‌هایی که در طول روز روی آن نشسته در کنار ترکیب مواد آرایشی محیط مناسبی را برای رشد باکتری‌ها ایجاد می‌کند که می‌تواند عامل بسیاری از بیماری‌های پوستی از جمله جوش، حساسیت و اگزما باشد.

آیا با آرایش خوابیدن زمینه خشکی پوست را هم فراهم می‌کند؟
بله، اگر مواد آرایشی سنگین باشد، مثلا کرم‌پودرهای گریم، جلوی رطوبت‌رسانی به پوست را می‌گیرند و باعث خشکی آن می‌شوند. گاهی نیز حساسیت به این مواد باعث قرمزی و خارش می‌شود که خود زمینه‌ساز خشکی پوست است.

از نظر علمی در طول شبانه‌روز ماندن چند ساعت آرایش روی صورت به پوستمان صدمه نمی‌زند؟
نهایتا ۳-۲ ساعت. استفاده از مرطوب‌کننده‌ها و ضدآفتاب‌ها اشکالی ندارد اما استفاده از کرم‌پودر و کرم‌های آرایشی مخصوص گریم که در اغلب جشن و مهمانی‌ها کاربرد دارد، نباید بیش از این مدت روی پوست بماند و فورا باید پاکشان کرد تا منافذ پوستی مهلت تنفس پیدا کند. حتما پس از برگشتن از جشن و مهمانی‌ها باید آرایش را پاک کرد. تاکید می‌کنم حتی اگر خسته‌اید کمی درباره مضرات خوابیدن با آرایش تامل کنید و به این فکر کنید که ارزش چند دقیقه وقت گذاشتن برای پاک کردن پوست بیش از اینهاست.

این نکات در مورد آرایش پوست بود. آیا باقی ماندن موادی که برای آرایش مو به کار می‌روند هم در طول شب می‌تواند عارضه داشته باشد؟
بله. کسانی که مویشان را با کش می‌بندند یا موی درست شده با سنجاق و بست‌های مختلف را در طول شب باز نمی‌کنند یا با بیگودی بسته شده و موی ژل و تافت و سایر مواد آرایشی خورده، می‌خوابند، مدت تماس این مواد خشک‌کننده و مضر با مو را زیاد می‌کنند و احتمال ریزش مو را بالا می‌برند. در چنین شرایطی حتما باید ابتدا حمام کرد تا این مواد و ترکیب‌ها از روی مو پاک شود

آقای تبلیغ بازدید : 34 دوشنبه 18 آذر 1398 نظرات (0)

در این مقاله میخواهیم درباره تفاوت حفاظ های قدیمی با حفاظ های جدید و همچنین از مزایای استفاده از حفاظ های جدید با شما صحبت کنیم.

حفاظ های قدیمی معمولا به سادگی زنگ می زنند و استحکام خود را از دست می دهند. حتی برخی از آنها کار سارقان را ساده تر هم می کنند. باعث می شوند تا دزدان به راحتی با گرفتن میله های آنها بتوانند به روی دیوار بیایند.

تعداد لایه های پوششی حفاظ های قدیمی بسیار کم است و به همبن خاطر مشکل چندانی برای ورود به وجود نمی آورند. می توان این طور نتیجه گرفت که شاید این حفاظ ها در گذشته می توانستند جلو سارقان را بگیرند، اما اکنون این افراد به خوبی روش های عبور از آنها را یاد گرفته اند و دیگر نباید به این حفاظ ها اعتماد کرد.

حفاظ سرنیزه ای
حفاظ های جدید خصوصیاتی دارند که ساختمان شما را بسیار ایمن می کنند. یکی از مهمترین این خصوصیات افزایش همزمان ارتفاع دیوارو ایجاد عرض در راس دیوار است. هر چه ارتفاع یک دیوار، بیشتر باشد، عبور از روی آن دشوارتر است و زمانی که یک حفاظ بر روی دیوار قرار می گیرد، این ارتفاع افزایش پیدا کرده و ارتفاع و عرض حفاظ به ارتفاع دیوار افزوده می شود. این موضوع باعث سخت شدن کار سارقان می شود. مثلا اگر دیوار شما سه متر با عرض ۴۰ سانت باشد، با نصب حفاظ این ارتفاع می تواند به سه متر و نیم وعرض ان تا ۷۰ سانت هم یا حتی بیشتر هم افزایش یابد.

در شرکت قائم حفاظ تولید کنندگان حفاظ شاخ گوزنی در ساخت انواع نرده محافظ روی دیوار تمام تلاش خود را میکنند تا از نظر امنیت و زیبایی یک محصول درجه یک و قابل اعتماد را تولید کنند.

یک حفاظ باید به خوبی ساخته شده باشد تا کسی نتواند از ان به راحتی عبور کرده و نتواند محصول را تخریب نماید .همچنین باید مقاومت زیادی در برابر زنگ زدگی داشته باشد. این موارد در حفاظ های جدید به خوبی رعایت می شوند. استفاده از سیستم های جدید در ساخت باعث شده تا مقاوت حفاظ افزایش چشمگیری پیدا کند.

اما باز حفاظ های جدید خصوصیات بیشتری دارند. از جمله این موارد می توان به چند لایه بودن آنها اشاره کرد. بر خلاف حفاظ های قدیمی که در یک یا دو لایه ساده انجام می شدند، این حفاظ ها بسیار متراکم تر بوده و دارای لایه های زیادی هستند. این موضوع علاوه بر امنیت از جهت ورود دزدان به داخل برای جلوگیری از ورود حیوانات هم اهمیت زیادی دارد. در حفاظ های متراکم، حیواناتی نظیر گربه، که امکان ورودشان از بین می رود.

حفاظ شاخ گوزنی

بهتر است پیش از آنکه در ساختمان جدیدی مستقر شوید این کار را انجام دهید. شما هیچ وقت خانه خود را بدون درب رها نمی کنید. چرا که می دانید احتمال خطرات بسیار زیادی وجود دارد. تمامی این اتفاقات از روی دیوار هم به سادگی می تواند اتفاق بیافتد. هیچ گاه سرمایه خودتان را مکان عمومی و بدون مراقبت رها نمی کنید. دیوار ها هم باید به همان اندازه مقاوم شوند. اگر در همان ابتدا این کار را نکنید، مجبور خواهید شد روزی آن را انجام دهید، اما آن زمان نمی توان پیش بینی کرد که ضرر مالی و یا حتی جانی نخواهید خورد، پس برای پیشگیری از خطرات جبران ناپذیر در برابر ورود سارقان، با یک حفاظ مقاوم شرکت یا منزل خود را ایمن سازید.

همانطور که تفاوت حفاظ های قدیمی با حفاظ های جدید بیان شد، اکنون می توانید به خوبی از ایمن بودن حفاظ های جدید اطمینان حاصل کنید. نمی توان امنیت را به سادگی کنار گذاشت. شاید در ابتدا شما هزینه ای بابت خرید و نصب حفاظ پرداخت می کنید، اما این موضوع به شما اطمینان خاطر می دهد که سایر اموال و دارایی های شما در امان هستند .همچنین احساس ارامش روحی و روانی نیز یکی از ویژگی های حفاظ شاخ گوزنی می باشد.

 

آقای تبلیغ بازدید : 24 پنجشنبه 14 آذر 1398 نظرات (0)

کانکس های مخابراتی برای قرار دادن دستگاه ها و تجهیزات مخابراتی و اینترنتی مورد استفاده قرار می گیرد. تمامی دکل های مخابراتی دارای دستگاه بی تی اس بوده که می بایست دستگاه روی زمین و در کنار دکل قرار گیرد. برای قرار گیری دستگاه و بدلیل اینکه دستگاه از آسیب هایی که ممکن است در هنگام بارندگی و یا تابش مستقیم آفتاب به آن وارد شود نیاز به یک کانکس کوچک برای آن می باشد.از این رو خیلی مواقع به آن کانکس BTS نیز گفته می شود.

 

کاربرد کانکس مخابراتی BTS

که دو وظیفه اصلی آنها آنتن رسانی و ارنج کردن ترافیک مورد نیاز هر منطقه جهت پوشش تلفن همراه یا شبکه اینترنت است. هر کدام از این دکل ها دارای یک دستگاه بی تی اس BTS بوده که کاربرد آن منتقل کردن این امواج به فرستنده های نصب بروی دکل بوده و بطور معمول برد آنها یا درواقع مسافت تحت پوشش هرکدام بسته به مسطح بودن یا ناهموار بودن سطح زمین از ۱۸ تا ۳۵ کیلومتر بوده که با انجام تمهیداتی جهت تقویت امواج می توان آن را افزایش داد. حفظ و نگهداری این دستگاه فرستنده درون محفظه یا کیوسکی بنام کانکس مخابراتی BTS صورت می گیرد تا شرایط جوی باعث ایجاد اختلال در عملکرد آن و ارسال امواج نشده و از طرفی باعث کاهش عمر آن نیز نگردد.

در این مبحث دو مسئله تاثیر گذار بر عملکرد و مدت زمان استفاده از دستگاه وجود دارد که یکی از آنها دمای آن بوده که با تعبیه سیستم خنک کننده در کانکس مخابراتی BTS این امر صورت می گیرد و دیگری جلوگیری از تابش مستقیم خورشید بر روی دستگاه بوده که این امر نیز به کمک این کیوسک امکان پذیر بوده.در رابطه با امواج و مضرات آن برای انسان نیز صحبت ها و نظریه های متعددی شنیده می شود اما توصیه عموم رعایت فاصله ۲۵۰ تا ۳۵۰ متری از این دکل ها با خانه های مسکونی بوده.

ویژگی کانکس مخابراتی

ضد آب بودن یکی از اولین و مهمترین ویژگی برای این نوع سازه ها بوده وچرا که با برخورد آب با دستگاه در عملکرد آن اختلال وارد شده و یا به کلی از کار می افتد.پس توجه به آب بند بودن سازه باید در اولویت قرار گرفته باشد و بهتر است برای خروجی هوا نیز از دمپرهای مخصوص فیلتر دار استفاده شود.

رطوبت نیز باعث سولفاته شدن قطعات مسی شده و همین سولفاته سبب می شود قطعات مسی که دارای رسانایی بالایی هستند رسانا بودن خود را از محل اتصالات از دست بدهند .

همین دو عامل باعث می شود در کارکرد کانکس های مخابراتی اخلال بوجود آید . از این رو لاستیک های آب بند براحتی مانع ورود هر در عامل به داخل کانکس می شود

از دیگر ویژگی های مهم کانکس مخابراتی حفظ دمای محیط بوده و از انتقال گرمای حاصل از تابش مستقیم خورشید به فضای داخلی کانکس جلوگیری کند که برای این منظور بهتر است ساخت کانکس با ساندویچ پانل باشد که خود بهترین عایق حرارتی بوده و از تبادل حرارتی بین فضای بیرون و داخل جلوگیری می نماید.
برای خنک کردن دستگاه در تابستان و همچنین کاهش دمای دستگاه BTS می توان از یک کولر گازی کوچک در داخل کانکس استفاده کرد که در این صورت در هنگام تولید سازه می بایست فضایی جهت قرار دادن کندانسور روی بدنه آن تعبیه شده باشد و تمهیدات لازم جهت برق آن را در نظر گرفته باشیم.

کانکس مخابراتی BTS نیازی به پنجره نداشته و فقط یک درب برای ورود به فضای داخلی آن کفایت می کند که درب آن نیز بهتر از نوع ساندویچ پانل و بدونه شیشه باشد تا از تابش نور به فضای داخلی آن جلوگیری نماید همچنین درب می بایست دارای لاستیک های آب بند بوده تا در هنگام بستن درب هیچ کونه آب یا گرد و غباری نتواند به فضای داخلی راه یابد چرا که گرد و غبار نیز یکی از عوامل کاهش عمر مفید دستگاه های الکترونیکی می باشد.

ساخت کانکس مخابراتی

ابعاد و محل قرار گیری یا همان جهت گیری سازه در مرحله ترسیم های اولیه و بسته به وسعت فعالیت آن متفاوت بوده و برای سایت های بزرگ ممکن است سازه های خیلی بزرگی نیاز باشد اما بطور معمول ساخت کانکس مخابراتی بصورت کیوسک کوچکی در ابعاد ۲*۲ الی ۲.۵*۳ متر بصورت روتین از جنس ساندویچ پانل بوده و رنگ آن نیز معمولا سفید یا خاکستری می باشد اما در مناطق امنیتی برای استتار سازه ممکن است از رنگ های خاکی یا استتار جنگل نیز برای بدنه خارجی آن استفاده شود که این گزینه با درخواست خریدار در هنگام ساخت اعمال می گردد. ساندویچ پانل ها بهترین انتخاب برای این سازه ها می باشند . زیرا عایق آن بسیار عالی بوده و بیشترین مقاومت را نسبت به ورود گرما یا سرما به داخل کانکس  دارد . و باید دانسیته ی عایق پلی اورتان بکار رفته در آن ۴۰ باشد.

آقای تبلیغ بازدید : 38 دوشنبه 11 آذر 1398 نظرات (0)

در این مقاله میخواهیم درباره تاثیر بازی های ماز در تقویت و رشد ذهنی کودکان صحبت کنیم.

بازی ماز نخستین بار به دست مصریان باستان اختراع شد اما این اختراع برای بازی نبود، مصریان باستان مسیرهای پر پیچ و خم را ساختند تا برای پنهان کردن اموال خود از استفاده شود. این مسیرها برای سردرگمی سارقان و در امان ماندن ثروت مصریان به آن ها کمک می کرد.

بعد از قرن ها نویسده ای به نام Herodotus به مصر سفر می کند و از این مسیر ها بازدید میکند و که هرودوت این مسیر های پر پیچ و خم  را هزارتو خواند و در باره این مسیرها گفت: من این را بیشتر از یک مسیر هزار تو میدانم. و بازی ماز را از روی طرح این مسیر ها طراحی کرد.

 

یکی از بهترین بازی های فکری، بازی ماز “maz” یا مسیریابی مارپیچ می باشد .لذا توصیه اکید می شود متناسب با سن کودک خود از مبتدی تا پیشرفته نسبت به انجام این بازی بپردازید.نقش سرعت عمل و دقت را نیز مدنظر قرار دهید با نظارت بر عملکرد کودکان از تعداد سعی کودک در انتخاب مسیر صحیح ویا غلط( برخورد با بن بست) ،دقت و سرعت ، عدم برخورد خط به دیواره های جانبی مسیر، یادداشت برداری نمایید و در مدت یک ماه نتایج را بررسی و بایگانی نمایید.

اکثر کودکان پیش دبستانی و سالهای ابتدایی دبستان بدلیل عدم کنترل بر ماهیچه های کوچک دست وقتی یک نقاشی را رنگ می کنند از خطوط محیطی و کناری بیرون می زنند و نمی توانند با دقت، یک شکل را رنگ آمیزی کنند. تمرین های  بازی با مازها  با افزایش و تقویت هماهنگی چشم و دست بهترین راه برای حل این مشکل می باشند به شرطی که در حد کافی تمرین و تکرار شود.

مواردی از تاثیر بازی های ماز در تقویت و رشد ذهنی کودکان را با هم مرور می کنیم:

  • تقویت و پرورش مهارت دیداری و حرکتی در کودکان
  • هماهنگی چشم و دست، یکپارچه سازی دیداری و حرکتی
  • تقویت دقت و توجه در کودکان
  • افزایش تمرکز کودکان
  • تقویت مهارت های حرکتی و ریز و درشت دست
  • جدا کردن بچه ها از کامپیوتر و تلویزیون
  • یک سرگرمی خوب جهت ساماندهی اوقات فراغت کودک
  • تقویت مهارت مسیر یابی و هوش مکانی کودکان
  • بهبود مشکلات کند نویسی در کودکان
  • شناسایی و تقویت جهت یابی
  • ایجاد اعتماد به نفس با کسب موفقیت در حل ماز
  • روشی درمانی برای کودکانی که در توجه و تمرکز مشکل دارند.
  • یک نوع بازی فکری لذّت بخش
  • بهبود حواس پرتی
  • افزایش توانمندی های ذهنی کودکان و تقویت هوش آنان
  • تقویت ماهیچه های دست، قدرت و تعادل آن
  • تقویت مهارت حل مساله و تفکر
  • تقویت حافظه فعال و کوتاه مدت در کودکانSLD
  • (نشان دادن مسیر حرکت و پنهان کردن آن از دید کودک، به یادآوردن مسیر و حرکت مطابق این یادآوری)
  • افزایش سرعت عمل کودک (با محاسبه ی زمان و دادن امتیاز به کودک در صورت بهبود زمان حرکت در ماز )
  • تقویت سرعت پردازش، برنامه ریزی، تصمیم گیری و اقدام در کودکان
  • و در نهایت با پرورش و تقویت مهارت های فوق کودک دریادگیری مواد درسی و مهارت املانویسی، خواندن و ریاضی رشد خواهد یافت.

همچنین در دنیای علم و روانشناسی، روانشناسان، دانشمندان و ریاضی دانان از ماز بهره می‌گیرند: روانشناسان با مطالعه‌ی رفتار حیوانات و بحث یادگیری آنها از آن بهره می‌برند. ( همان قرار دادن موش در ماز و یافتن غذا ) موش ها نمادی از شخصیت و درون آدم ها هستند، یعنی آنها را در مازهای اندرون خویش می دوانند.

دانشمندان و ریاضیدانان نیز جهت ترسیم نقشه و رسم مسیر عبور سیم های تلفن و راه های شهری و مدارهای الکتریکی و… از مازها بهره می‌گیرند

تعداد صفحات : 5

درباره ما
هدف ما؛ ارتقاء سطح کیفی و بصری گرافیک ایرانی و ارائه خدمات نوین تبلیغاتی در عین جلب نظر و تامین ایده های سفارش دهندگان بوده و هست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 47
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 92
  • بازدید ماه : 242
  • بازدید سال : 2,004
  • بازدید کلی : 7,180